فرش دستباف روستایی مناسب برای پوست کودکان حساس

آیا می دانستید اولین فرش ها یا کف پوش ها به 7000 سال قبل از میلاد برمی گردد؟ قدیمی ترین فرش موجود در جهان پازیریک است که بیش از 2000 سال قدمت دارد. این فرش در سال 1947 در یک گور سکایی در سیبری کشف شد.

در اینجا جذاب ترین کنجکاوی های دنیای فرش دستباف روستایی را مشاهده می کنید.

موضوع امروز فرش در سنت شرقی است: چگونه است، چگونه استفاده می شود، چه معنایی دارد و چگونه می توان از این سنت طولانی الهام گرفت.

فرش در شرق و غرب معانی بسیار متفاوتی دارد و رویکردی که فرد نسبت به این عنصر دارد بر همین اساس تغییر می کند. فرش از یک سو جزئی جدایی ناپذیر از

زندگی است و از سوی دیگر فرش صرفاً کارکرد تزئینی دارد. یادآوری می کنیم که فرش یک مبلمان نیست، بلکه اگر یک اثر هنری نباشد، خود مبلمان است.

– بزرگترین فرش دستباف روستایی جهان، فرش قصرالعلم ایران است. این فرش از زمین فوتبال بزرگتر است.

– گران ترین فرش دنیا که تا به حال در حراجی فروخته شده در سال 2013 به قیمت 33.8 میلیون دلار بوده است.

– از موی شتر در فرش های دستباف گذشته استفاده می شد. با این حال، امروزه بسیار نادرتر است، همچنین به دلیل بوی نسبتاً نامطبوعی که با وقوع دماهای گرم و مرطوب منتشر می شود.

– استفاده از رنگ قرمز در فرش ایرانی و شرقی نماد شجاعت و زیبایی است.

– در فرش های دستباف ایرانی، درخت زندگی نشان دهنده زندگی ابدی است و این الگوی مفصل دارای نمادهای بودایی و مسلمان است، اما به شدت متاثر از

اساطیر اروپایی و نوردیک است.

– پشم چوب پنبه به پشمی گفته می شود که از گردن گوسفند بریده / تراشیده می شود. این پشم دارای چربی بالاتری است و در مرغوب ترین فرش های دستباف

استفاده می شود و آن ها را نرم و براق می کند.

– اولین فرش ها توسط اسکندر مقدونی در قرن 3 قبل از میلاد به اروپا آورده شد. ، هنگامی که از جنگ های ایران بازگشت.

– بیشتر قالی های شرقی و ایرانی به نام محل پیدایش و یا گروه های عشایری آنها نامگذاری شده اند. (مثلاً کشان، قشقایی، اصفهان، مشهد)

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.