مردی که با رنگ صنعتی پرنده ها را رنگ می کرد دستگیر شد

در تولید صنعتی، پوشش های سطحی اغلب با غلتک یا اسپری اعمال می شوند.

از تفنگ های فنجانی مورد استفاده در سطح صنایع دستی و عبور از سیستم های رنگ آمیزی خودکار اسپری گرفته تا خطوط رنگ آمیزی غلتکی بسیار پیچیده، رنگ ها باید برای طیف وسیعی از فناوری های انتخاب شده با توجه به اهداف مورد نظر قابل تنظیم باشند.

روش های مختلفی برای استفاده از رنگ صنعتی وجود دارد که هرکدام مزایایی دارند.

به طور معمول کل نقاشی تحت کنترل فرآیند و در ارتباط با تجهیزات خشک کردن قرار می گیرد.

سیستم های اسپری اتوماتیک را می توان به عنوان یک محلول مستقل یا به عنوان بخشی از خطوط رنگ کامل که با عملیات های اولیه، تمیز کردن و خشک کردن و سیستم های تغذیه تکمیل می شود، استفاده کرد.

برای دستیابی به استانداردهای کیفیت ثابت در رنگ‌آمیزی اسپری، تنظیم دقیق پارامترهای زیر مورد نیاز است: فشار ورودی پمپ، رقیق‌سازی برای تنظیم ویسکوزیته، فشار خروجی مواد، نوع پمپ و نسبت ضرب‌کننده، نازل هود زاویه اسپری، فشار هوا در هود، انواع تعداد فاصله سرعت اسلحه ها، سرعت رو به جلو و مقدار کاربرد.

از کاربرد غلتکی برای اعمال رنگ از بالا به یک طرف عناصر تخت استفاده می شود، مواد پوشش با استفاده از یک غلتک لاستیکی دوار بر روی قطعاتی که بر روی یک تسمه نقاله قرار گرفته در زیر غلتک اپلیکاتور حمل می شوند، منتقل می شود.

سرعت تسمه تغذیه و غلتک اپلیکاتور همگام هستند.

وزن، یعنی مقدار رنگ اعمال شده، با فاصله بین غلطک اپلیکاتور و غلتک دوز تنظیم می شود، علاوه بر این، سرعت و جهت چرخش غلتک دوز را می توان به طور جداگانه تنظیم کرد و بنابراین وزن پایه را با دقت بیشتری تنظیم کرد.

برای لاک زدن چند لایه، بی رنگ یا رنگی، یک سیستم لاک زدن را می توان به چندین غلتک مجهز کرد.

علاوه بر روکش های غلتکی برای اعمال رنگ ها و لاک ها، دستگاه های خشک کننده و سفت کننده نسبی نیز بخشی از این گیاه هستند.