گوجه فرنگی چهارمین محصول با ارزش اقتصادی

گوجه فرنگی کشت ترین محصول باغبانی در جهان و چهارمین محصول با ارزش اقتصادی با ارزش اقتصادی است که در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​با تولید جهانی به ارزش 88 میلیارد دلار آمریکا تولید می شود (Faostat ، 2019).

در میان پرکاربردترین مواد آشپزی در سطح جهان (طولانی ، 2000) ، از نظر فرهنگی قابل توجه است و یک منبع مهم رژیم غذایی کاروتنوئیدها ، از جمله پرویتامین A (ß کاروتن) و سایر آنتی اکسیدان ها (به عنوان مثال ، لیکوپن و توکوفرول ها).

کمبودهای مرتبط در بین جمعیت های تحت تغذیه باعث نابینایی کودکان ، سوء جذب مواد مغذی و خطرات بیشتر مرگ و میر و سلامت ضعیف می شود (WHO بانک اطلاعاتی جهانی در مورد کمبود ویتامین A ، 2021).

MEXICO-مرکز جهانی اهلی گوجه فرنگی-از آگرودورهای بی نظیر گوجه فرنگی صادراتی (Lobato-Ortiz et al. ، 2012) ، از جمله تنوع ژنتیکی و سیستم های سنتی کشاورزی و دانش و دانش سنتی استفاده می کند.

ما پتانسیل تحقیقاتی نامشخص از این منابع را در نظر می گیریم ، از جمله به عنوان یک الگوی منحصر به فرد برای بررسی تنظیم محیط زیست بیوسنتز کاروتنوئید و تجمع در رژیم های مختلف اقلیمی ، و شواهد اولیه ارائه می دهیم که انواع مکزیکی سازگار با محلی ممکن است تجمع کاروتنوئید بالاتری را در مقایسه با رژیم های دما نشان دهد.

رقم اصلی تجاری در مکزیک. با این حال ، ما برجسته می کنیم که چنین خطوط تحقیق امیدوارکننده ای به ایجاد اولین تلاش های ترانس رشته ای برای شناسایی بهتر ، توصیف و حفظ آگروسیته گوجه فرنگی مکزیک متکی هستند.

2 تهدید در حال ظهور برای agrodiversity گوجه فرنگی ریز
اگرچه بومی منطقه آند (بلانکا و همکاران ، 2012) ، مکزیک مرکز اهلی کردن گوجه فرنگی است (رازیفارد و همکاران ، 2020) که میزبان صدها گونه (لوباتو-اورتیز و همکاران ، 2012) است.

این موارد شامل انواع متنوع قرمز ، زرد و نارنجی (Solanum lycopersicum و solanum lycopersicum var cerasiforme) گوجه فرنگی جنوب است که در طی قرن ها با طیف وسیعی از دما ، شرایط بارندگی ، انواع خاک و استرس زا های بیوتیک سازگار شده و سازگار شده اند ، که مربوط به اقلیم های متنوع مکزیک ، فرهنگ ها و کشاورزی های کشاورزی است. سنت ها (Peralta & Spooner ، 2007).

  • منابع:
  1. The importance of conserving Mexico’s tomato agrodiversity to research plant biochemistry under different climates
  • تبلیغات:
  1. پالتی که با آن می توان ماهی صید کرد!
  2. خراطی بر روی چوب | مرکز طراحی و خراطی روی چوب
  3. خیار گاز زده توسط شاهزاده عرب به مزایده گذاشته شد!
  4. کشف یکی از مخوفترین گودالهای جهان در ایران !!