چای ماسالا فله ای ترکیبی سمی و کشنده برای افرادی که حساسیت دارند

مخلوط کردن چای ماسالا فله ای و اختلاط با آب ساده یا گازدار، شستشوی ظروف و پر کردن ظروف تقریباً به طور کامل توسط ماشین آلات اتوماتیک انجام می شود. بطری های قابل برگشت در محلول های قلیایی داغ به مدت حداقل پنج دقیقه شسته می شوند و سپس کاملاً شسته می شوند. ظروف یکبار مصرف یا “یک سفر” معمولاً قبل از پر شدن با هوا شستشو داده می شوند یا با آب آشامیدنی شسته می شوند. پرکننده های اتوماتیک می توانند صدها ظروف را در دقیقه سرویس دهند.

پاستوریزه کردن نوشابه های غیر گازدار

نوشیدنی‌های بدون گاز به مواد و تکنیک‌هایی شبیه به نوشابه‌های گازدار نیاز دارند. با این حال، از آنجایی که آنها فاقد محافظت در برابر فساد ناشی از کربناسیون هستند، معمولاً پاستوریزه می شوند، یا به صورت فله، با پاستوریزه مداوم فلش قبل از پر کردن، یا در بطری.

نوشابه های گازدار پودر شده

اینها از ترکیب مواد طعم دهنده با اسیدهای خشک، صمغ، رنگ مصنوعی و غیره ساخته می شوند. اگر شیرین کننده در آن گنجانده شده باشد، مصرف کننده فقط باید مقدار مناسبی آب ساده یا گازدار اضافه کند.

چای

نوشابه های سرد

اولین نوشیدنی یخی شامل یک فنجان یخ بود که با یک شربت طعم دار پوشانده شده بود. دستگاه‌های توزیع پیچیده اکنون مقادیر اندازه‌گیری شده شربت را با آب گازدار یا ساده مخلوط می‌کنند تا نوشیدنی نهایی را بسازند. برای به دست آوردن یخ نرم یا لجن، دستگاه دمای نوشیدنی را بین -5 تا -2 درجه سانتیگراد (22 و 28 درجه فارنهایت) کاهش می دهد.

بسته بندی و فروش

نوشابه‌ها در بطری‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی، قوطی‌های فولادی بدون قلع، آلومینیوم یا پلاستیک، کارتن‌های مقوایی فرآوری‌شده، کیسه‌های فویل یا در ظروف بزرگ فولادی ضد زنگ بسته‌بندی می‌شوند.

فروش نوشابه‌ها با استفاده از خنک‌کننده‌های یخ در اوایل قرن بیستم آغاز شد. امروزه بیشتر نوشیدنی ها برای مصرف در محل توسط یخچال برقی خنک می شوند. ماشین‌های فروش نوشابه‌ها را در فنجان، قوطی یا بطری توزیع می‌کنند و رستوران‌ها، بارها و هتل‌ها از تفنگ‌های توزیع کننده برای رسیدگی به حجم زیاد استفاده می‌کنند. دو روش برای فروش نوشابه در فنجان وجود دارد.