ماهی چه در سلامت و چه در بیماری، کمک می کند

برنامه “به عنوان ماهی سالم باش” به دنبال آموزش کودکان در مورد اینکه چگونه گورخرماهی به عنوان یک ارگانیسم نمونه می تواند به دانشمندان در درک نحوه عملکرد بدن انسان، چه در سلامت و چه در بیماری، کمک کند.

این برنامه برای کودکان 9 تا 11 ساله است. طبق سیستم آموزشی لهستان طرز تهیه زیتون سیاه، کودکان در این سن در کلاس های چهارم تا ششم ابتدایی تحصیل می کنند.

در این سطح از آموزش، “زیست شناسی” هنوز یک موضوع مدرسه جداگانه نیست. در عوض، کودکان آموزش زیستی خود را با دروس عمومی تر “علوم زندگی” آغاز می کنند.

در این درس ها بهترین زمان مصرف پودر سنجد، اطلاعات اولیه در مورد سطوح مختلف سازماندهی حیات روی زمین (به عنوان مثال، سلول، بافت، اندام، و ارگانیسم)، آناتومی ساده انسان (به عنوان مثال، سیستم گوارشی، خونی و تنفسی) و روش ها و ابزارهایی که برای بررسی ماهیت استفاده می شوند (به عنوان مثال، مفهوم آزمایش و میکروسکوپ).

همه مواد و فعالیت‌های این برنامه توسط یک تیم بین‌المللی زیست‌شناسی مولکولی و سلولی (IIMCB) که متشکل از محققان، مراقبان گورخرماهی و متخصصان روابط عمومی است، ایجاد شد.

برای اینکه برنامه جذاب و در عین حال برای مخاطبان خردسال قابل درک باشد، تمام مطالب و فعالیت هایی که برای کودکان تهیه شده بود بر اساس مشاوره با مرکز آموزش نوآورانه علوم زیستی (BioCEN)، یک واحد تحت حمایت که تاسیس شده بود، ابداع شد.

توسط IIMCB برای رواج زیست شناسی در جامعه ماهی قزل آلا، به ویژه از طریق کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان و معلمان آنها. پس از ایجاد مواد اطلاع رسانی، آنها در کارگاهی گنجانده شدند که حاوی یک کتاب و یک فیلم2 بود که هر کدام تحت عنوان ماهی سالم باشید.

الهام بخش توسعه این برنامه از پروژه FishMed بود که در IIMCB اجرا شد و توسط کمیسیون اروپا در چارچوب برنامه هفتم و وزارت علوم و آموزش عالی لهستان تامین مالی شد. FishMed مخفف Fishing for Medicines و اهداف آنها با استفاده از مدل‌های Zebrafish بیماری‌های انسانی است.

این پروژه به دنبال توسعه تحقیقات مبتنی بر گورخرماهی در IIMCB است میوه آرایی سیب، که همچنین به ما فرصت بی‌سابقه‌ای برای توسعه فعالیت‌های روابط عمومی گسترده‌ای داد که هم بر جامعه تحقیقاتی و هم بر جامعه گسترده‌تر متمرکز هستند.

  • منابع:
  1. Be Healthy as a Fish Educational Program at the International Institute of Molecular and Cell Biology in Warsaw, Poland
  • تبلیغات:
  1. بعد از توافق برجام دلار به کانال 1000 تومانی بازگشت!
  2. آدم نابینایی که با خوردن سبزی بینایی خود را به دست آورد.
  3. گلاب عطر مورد علاقه پادشاه اردوان در قرن 20 هجری
  4. کاربرد اجاق گاز در روشن کردن کامیون در هوای سرد!