درب بطری پلاستیکی برای ویلچر ادویه اب

یکی از کاربردی ترین و پرفروش ترین وسائل موجود در بازار،درب بطری پلاستیکی است که از طریق قالب گیری و فشار ساخته میشود.همچنین در رنگ ها و انواع مختلفی برای مصارف گوناگون و بسته به نیازهای مختلف ارائه میشود.درب بطری پلاستیکی را با نام درب پت نیز می‌شناسند.

درب بطری پلاستیکی برای ویلچر ادویه اب

درب بطری پلاستیکی برای ویلچر

درب بطری پلاستیکی برای ویلچر یکی از مهمترین عوامل تخریب و ضربه به محیط زیست بطری های پلاستیکی هستند.جنس سازنده ی درب های بطری متفاوت از بدنه ی آن است که به نوبه ی خود آن هم به طبیعت ضرر میرساند.

یکی از بهترین راههای رها نشدن درب بطری در طبیعت جمع آوری آنها و دادن به مراکز تحویل درب بطری است.این مراکز پس از گرفتن انها،درب های بطری را فروخته و اقدام به خرید ویلچر برای افراد نیازمند میکنند.حالا با جمع آوری دربهای بطری هم به محیط زیست کمک کرده اید و هم در یک کار خیر شرکت نموده اید.نام این کمپ((کمپین هستمت))است.این کار در سال 2007 با شعار تفکیک زباله از کشور ژاپن آغاز شد و سپس به ترکیه رسید و سرانجام هم پای آن به ایران باز شد.بسیاری از افراد خیر از هر قشری در اکثر شهرهای ایران در این اقدام شرکت کرده اند.

 برای استفاده از دبه پلاستیکی شیردار به عنوان ظرف بسته بندی می توانید از سایتها تهیه کنید.

در سال 1392 دختری تبریزی به نام سپیده جلالی در سفر به ترکیه متوجه این کار شد او پس از ورود به ایران این کمپ را در تبریز راه اندازی کرد و سپس در همه ی شهرهای ایران این کمپ گسترش پیدا کرد.در آخرین روزهای سال 1393 کمپین هستمت شروع شد و در روزهای آغاز موفق به خرید 6 ویلچر شد.

با استفاده از این پروژه تاکنون در ایران حدود 260 ویلچر برای توانیاب های نیازمند خریداری شده است. ((ما درب‌های پلاستیکی بطری‌ها را به ویلچر تبدیل می‌کنیم تا هم طبیعت خوشحالتر شود، هم آن‌هایی که ویلچر ندارند.»این شعار کمپین هستمت است.به طور تقریبی برای تهیه ی هر ویلچر به میزان 500 کیلوگرم درب بطری نیاز است.

علت اینکه از درب بطری برای بازیافت استفاده میکنند این است که چون آنها کوچک هستند زود زیر خاک دفن میشوند، صدها سال طول میکشد تا تجزیه شوند پس با این کار طبیعت سالم تر میماند.همچنین جنس آنها مرغوب و خالص است و به خاطر کوچکی و سبکی شان راحت حمل میشوند.

در بطری پلاستیکی

در بطری پلاستیکی درب های بطری های پلاستیکی اندازه ی مختلفی دارند که بر اساس سایز دهانه ی آنها بسته بندی میشود.از جمله سایز درب های بطری میتوان به 18,28,45,50,60,70,90 و 120 اشاره کرد که معیار سنجش آن اندازه ی دهانه ی بطری است.همچنین این درب ها نام های مختلفی نیز دارند مانند:فندکی،فانوسی،تاج خروسی،قارچی،چتری،اسپری،ساده و …. به خاطر تفاوت در ساختار و جنس بطری های پلاستیکی با درب انها امکان بازیافت هر دو با هم وجود ندارد.

دمای ذوب درب و خود بطری با هم متفاوت است.درب های بطری های پلاستیکی از پلی اتیلن های سنگین وزن یا پلی پروپیلن ساخته شده اند.برای ساخت و تولید درب های بطری معمولا از دستگاه تزریق پلاستیک پریفورم و دستگاه تزریق پلاستیک همه کاره استفاده میشود.یکی از پرکاربردترین روش های دیگر نیز تولید درب های بطری با استفاده از روش قالب فشاری چرخان ساخته میشود.از جمله مزیت های این روش میتوان به کنترل کیفیت،ذخیره انرژی وظاهر زیباتر اشاره کرد.

برای بازیافت درب های بطری از دستگاهها و تجهیزات پیشرفته ی دیگری استفاده میشود تا این عمل را انجام دهد.بهترین کار برای پخش نشدن درب های بطری که جثه ی کوچکی دارند و به سادگی در طبیعت پخش میشوند و حتی تا چند هزار سال هم تجزیه نمیشوند این است که آنها را در پاکت جداگانه ای ریخته و به مراکز بازیافت تحویل دهیم.درب های بطری پلاستیکی دارای جنس محکم تر،خالص تر و مرغوب تری نسبت به بدنه هستند.از آنها پس از بازیافت برای ساخت لوازم اداری و تجاری استفاده میشود.درب بطری و بدنه ی بطری جنس متفاوت و به طبع دمای ذوب متفاوتی دارند به همین خاطر اکثر مراکز بازیافت آنها را جدا ذوب میکنند تا مشکلی ایجاد نشود

بطری پلاستیکی ادویه

بطری پلاستیکی ادویه میتوان یکی از پر استفاده ترین ظروف پلاستیکی را مربوط به ظروف ادویه که در آشپزخانه بیشترین کاربرد را دارند نام برد.بطری های ادویه برای انواع مواد مانند نمک،زردچوبه،بطری فلفل و کاری،انواع گیاهان معطر و بسیاری از موارد مشابه اشاره کرد.برای انتخاب بهترین بطری ادویه باید به دنبال بهترین سازنده و تولیدی گشت که،تولید آنها کاملا بهداشتی و از بهترین مواد ساخته شده باشد.همچنین یکی از ملاک های انتخاب طرح دار یا گلدار بودن آن است که مدل های مختلف و متنوعی در بطری پلاستیکی ادویه وجود دارد.ازجمله مهمترین انتخاب ها در بطری و ظروف ادویه انتخاب اندازه ی مناسب بطری و درب آن است که بسته به ریز یا درشت بودن ادویه باید بهترین و مناسب ترین نوع آن انتخاب شود.

همچنین اندازه و حجم بطری ادویه نیز از نکات بسیار مهم و حائز اهمیت است.میتوان بیشترین درب استفاده در بطری ادویه را درب پرسی و درب چرخشی عنوان کرد که این دو نوع به خاطر استفاده ی راحت تر امروزه بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

از مزایای بطری های پلاستیکی نسبت به جنس های دیگر میتوان سبک و قابل حمل بودن این نوع بطری را نام برد همچنین در انواع زیادی از این بطری ها به خاطر استفاده از پلاستیک فشرده و محکم امکان صدمه به آنها از قبیل شکستن و ترک خوردگی نسبت به نمونه های شیشه ای آن کمتر است و به خاطر شفاف بودن نسبت به نوع فلزی آن ها میتوان به راحتی محتویات داخلی آنها را تشخیص داد تا به اشتباه استفاده نشود.

از دیگر موارد برتری ظروف پلاستیکی پت میتوان به عدم نفوذ رطوبت در آنها و قیمت مناسبتر اشاره کرد.

بطری پلاستیکی اب

بطری پلاستیکی اب برای نخستین بار در سال 1947 بطری های شیشه ای معرفی شدند تا حدود چند ده استفاده از آنها به دلیل قیمت بالا رایج نبود.بعد از ساخت بطری های پلاستیکی از پلی اتیلن آنها به سرعت محبوب شدند.امروزه برای ساخت بطری های پلاستیکی بیشتر از پلی اتیلن ترفتالات که به اختصار PET میگویند،ساخته میشود.

امروزه یکی از نگرانی ها در سطح جهانی استفاده از پلاستیک و بطری های پلاستیکی برای بسته بندی مواد غذایی و مایعات میباشد.استفاده ی مکرر و دراز مدت و به صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی باعث سرطان و عقیم شدن میشود.

امروزه در زندگی همه ی ما استفاده از بطری های پلاستیکی نقش پررنگی دارد.در بسته بندی نوشابه،آب و آبمیوه و اکثر مایعات ما از بطری های پلاستیکی استفاده میکنیم. در کارخانجات برای ساخت بطری های پلاستیکی از دو روش متفاوت استفاده میشود،روش دستگاه تزریقی و روش بادی.

در اکثر کارخانه های تولید بطری، روش بادی به خاطر ارزانتر و اقتصادی بودن بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.برای ساخت بطری های پلاستیکی مخصوصا بطری آب از جنس پلی اتیلن ترفتالات استفاده میشود.بیشتر این بطری ها از اندازه ی 250 سی سی تابالاتر از 4 لیتر ساخته میشوند.مرحله ی اول ساخت بطری پلاستیکی تزریق پریفرم است در این مرحله پلاستیک به قالب تزریق میشود.در مرحله ی بعد پریفرم ها را باد میکنند و شکل نهایی آن را شبیه بطری درمی آورد.

دستگاههای باد کن خود شامل دستی،نیمه خودکار یا خودکار هستند و در مرحله ی آخر درب باطری را که با دستگاه تزریق مخصوص ساخته شده است به آن اضافه می‌کند و در پایان بطری ها را به مراکز و کارخانه های درخواست کننده ارسال میکنند. یکی از بهترین کارهایی که اکثر ما موظف به انجام آن هستیم حفظ محیط زیست است،همچنین در صورت انداختن این بطری ها در آب یا دریا عوارض جبران ناپذیری به آب و موجودات دریایی وارد میشود.

بطری های پلاستیکی از جمله عوامل اصلی آلودگی محیط زیست هستند.اگر به جای رها کردن آنها در طبیعت این بطری ها را به مراکز بازیافت تحویل دهیم هم به تمیزی و سالم ماندن طبیعت و جامعه کمک کرده ایم و هم در هزینه ساخت دوباره ی آنها صرفه جویی کرده ایم.

بطری پلاستیکی برای گلدان

بطری پلاستیکی برای گلدان ما در طول سال بدون اینکه خودمان متوجه باشیم تعدادی زیادی بطری پلاستیکی را دور می‌ریزیم. یکی از کارهایی که سبب به هم خوردن اکوسیستم و آلودگی طبیعت و محیط زیست میشود رها کردن زباله های پلاستیکی است.

استفاده از وسایل بازیافتی و تزیین و زیباسازی آنها میتواند هم به طبیعت کمک کند و هم سبب داشتن خانه و وسائل دکوری زیبا میشود. میتوان به راحتی با استفاده از ضایعات بطری های پلاستیکی در خانه اقدام به تهیه ی گلدان های زیبا و زینتی نمود.

از طریق استفاده از بطری های خالی مانند بطری آب یا نوشابه و بطری های پلاستیکی مواد شوینده و بهداشتی و بدون صرف هزینه های زیاد میتوان در منزل اقدام به ساخت گلدان های رنگی و زیبا کرد.میتوان گلدان های ساخته شده را کنار هم روی میز بچینید یا آنها را آویزان کنید.

استفاده از بطری های پلاستیکی برای ساختن گلدان یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راهها برای تبدیل محل زندگی به محیطی با طراوت و سبز میباشد.به جای استفاده از گلدان های گران و صرف هزینه ی اضافی میتوان از بطری های خالی و بلا استفاده که شدیدا محیط اطراف و طبیعت را آلوده و چهره ی شهر را زشت میکنند استفاده کرد.

جمع آوری درهای بطری پلاستیکی

جمع آوری درهای بطری پلاستیکی درب بطری پلاستیکی آزمایشگاهی برخلاف اندازه ی کوچکی که دارد کاربرد مفید و نقش بسیار مهمی در ایمن نگه داشتن و محافظت از مایعات داخل بطری دارد از جمله عدم ورود میکروب و گرد و خاک و همچنین نریختن محتویات از داخل بطری.

یکی از مهمترین نگرانی های ورود درب باطری به محیط زیست علاوه بر آلودگی،خورده شدن و بلعیدن آنها توسط حیوانات است که مشکلات جدی برای آنها به وجود می آورد برای مثال در صورت رها کردن آن ها در ساحل ممکن است برای پرندگان و ماهی ها مشکلاتی را به وجود بیاورد. پس از جمله وظایف ما جمع آوری این درب های کوچک برای جلوگیری از مشکلات بزرگ است.

بنا به توصیه ی مراکز بازیافت بهتر است درب بطری پلاستیکی را از بدنه ی آن جدا کرده و در کیسه ی جدا قرار داد.پس از جمع آوری درب میتوان علاوه بر تحویل تنها به مراکز بازیافت و مراکزی که پس از جمع آوری اقدام به اعمال انسان دوستانه مانند خرید ویلچر میکنند،میتوان با آنها کاردستی و یا وسائل تزئینی زیبا نیست ایجاد کرد.بسیاری بر این باورند که پس از جمع آوری درب های بطری از آنها برای ساخت کاردستی و آثار هنری زیبا مانند انواع دیوار کوب یا کاردستی ساده برای بچه ها استفاده کرد.

از جمله مهمترین وسایل برای ساخت گلدان با بطری پلاستیکی چسب،قیچی،رنگ دلخواه،اکلیل و سنگ ریزه های کوچک برای تزیین روی گلدان است.بهتر است از یک تکه مقوا کراف یا یک تکه موکت برای جلوگیری از کثیف شدن محیط،برای سطح زیر وسایل کار استفاده کنیم.به این صورت به جای دور ریختن بطری ها میتوان در آنها گل های آپارتمانی یا گیاهان زینتی زیبا کاشت.

بطری پلاستیکی در فریزر

بطری پلاستیکی در فریزر در روز های گرم بعضی افراد بطری پلاستیکی آب معدنی،دلستر یا نوشابه را در فریزر قرار میدهند و بعد از یخ زدن آن را استفاده میکنند.پزشکان و کارشناسان سلامت همیشه چنین کاری را به دلیل به خطر افتادن سلامتی منع کرده اند.

همچنین قرار دادن این بطری ها در معرض افتاب و آب جوش نیز خطرات جدی و منفی برای سلامتی به دنبال دارد.از نظر آنها بهتر است از بطری هایی استفاده شود که لایه ی محافظتی استاندارد و تاریخ انقضا دارند بعد از پایان انقضا لایه ی محافظتی از بین رفته و مواد سازنده ی آنها به درون محتویات بطری نفوذ میکند که باعث از بین رفتن مواد مغذی داخل آب شده آبی فاقد هر گونه ارزش غذایی ایجاد میشود و فرد را به انواع بیماری ها دچار میکند.

طراحی این گونه بطری های پلاستیکی به گونه است که از مواد شیمیایی خطرناک تولید شده اند و در صورت یخ زدگی پلیمرهای سازنده ی آن ها دچار تغییر میشوند و مواد مضری را تولید میکنند پس نگه داشتن بطری پلاستیکی یک بار مصرف در فریزر که دارای لایه ی محافظی نیست باعث آزاد شدن سم دیوکسین که برای بدن به شدت ضرر دارد و سرطان زا است میشود.

طبق نظر کارشناسان بهترین دمای مایعات برای استفاده در بطری های پلاستیکی،دمای 4 درجه میباشد.استفاده ی مداوم و همیشگی از بطری پلاستیکی خطر وارد شدن مواد سمی به بدن و احتمال افزایش ابتلا به تومور را تا 70 درصد افزایش میدهد.

بعضی از بطری های پلاستیکی از ماده ای به نام بیسفنول آ ((یک ترکیب شیمیایی مونومری که در حجم بالا برای ساخت ظروف یکبار مصرف،بطری های آب،تجهیزات الکترونیکی و…. ساخته میشود و دخالت مستقیم روی غدد درون ریز بدن را دارا میباشد)) ساخته شده اند که استفاده از تنها و قرار دادن در فریزر باعث آزاد سازی مواد شیمیایی سمی خطرناک میشود.این ماده روی سیستم هورمونی افراد تاثیر نامطلوب میگذارد و باعث مشکلات و بیماری های سرطان و همچنین آسیب جدی به مغز میشود.