تولید 0.5 تا 1 میلیارد گونی کنفی برنج

از بین 0.5 تا 1 میلیارد گونی کنفی برنج که هر ساله در سطح جهان استفاده می شود، تنها بخش بسیار کمی بازیافت می شود.

نرخ بازیافت برای کیسه های پلاستیکی بسیار پایین است.

یک نظرسنجی انجام شده در آفریقای جنوبی همچنین گزارش داد که اکثریت قریب به اتفاق مردم از کیسه های پلاستیکی برای خرید مجدد استفاده نمی کنند.

برای بهبود بیشتر اثرات کاهش پلاستیک، تلاش های گسترده ای برای کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی و ترویج بازیافت کیسه های پلاستیکی انجام شده است. به عنوان مثال، دولت نپال در سال 2011 دستورالعمل کاهش و تنظیم کیسه های پلاستیکی را صادر کرد که استفاده از گونی کنفی نازک تر از 20 میکرون را در بخش خرده فروشی ممنوع می کند.

دولت چین یک قانون ملی ممنوعیت پلاستیک را در سال 2008 معرفی کرد و همه خرده فروشان را ملزم کرد که از مصرف کنندگان خود برای کیسه های حامل پلاستیکی در محل فروش هزینه کنند.

علاوه بر این، کیسه‌های پلاستیکی نازک‌تر از 25 میکرون استفاده از آن‌ها ممنوع است و فقط آنهایی که ضخامت آنها بیشتر از 25 میکرون است، مجاز به تولید و گردش در چین هستند.

دلیل افزایش ضخامت گونی کنفی سفید گردشی این است که کیسه های پلاستیکی بادوام و در نتیجه برای استفاده مجدد راحت هستند.

به طور کلی، کیسه های پلاستیکی ضخیم تر را می توان چندین بار مورد استفاده مجدد قرار داد. در سال 2020، دولت چین قانون ممنوعیت پلاستیک را با این الزام ارتقا داد که تا پایان سال 2020، تمام سوپرمارکت ها در شهرهای بزرگ ملزم به ممنوعیت استفاده از کیسه های حامل پلاستیکی تجزیه ناپذیر هستند که عمدتاً از پلی لاکتیک اسید گیاهی ساخته شده اند.

از سال 2020، قیمت کیسه های حمل کننده نیز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد تا خرید کیسه های پلاستیکی توسط مردم کاهش یابد و استفاده مجدد آنها از کیسه های پلاستیکی قدیمی ترویج شود.

استفاده مجدد از گونی پلاستیکی به عنوان یکی از رفتارهای معمول طرفدار محیط زیست با توجه به مزایای فراوانی که این رفتار می تواند به همراه داشته باشد، مانند صرفه جویی در هزینه، حفظ منابع و حفاظت از محیط زیست تلقی می شود.

با این حال، از آنجایی که اکثر تحقیقات موجود تلاش خود را بر روی استفاده از کیسه های حامل پلاستیکی متمرکز می کنند.

  • منابع:
  1. Go Green and Recycle: Analyzing the Usage of Plastic Bags for Shopping in China
  • تبلیغات:
  1. با استفاده از این نوع لباس کار از شر بیماری های پوستی خلاص شوید
  2. دستکشهای جوشکاری تولید شده از نخ کولار
  3. چرا استفاده از لباسهای ورزشی در خارج از زمین مجاز است؟!
  4. مردم چین معتقدند که خوردن خورش زالو باعث تصفیه خون می شود