بطری پلاستیکی از تولید تا دفع

بطری های پلاستیکی به یکی از مهم ترین همراهان ما در زندگی روزمره تبدیل شده اند. ما آنها را برای پیک نیک به باشگاه، سر کار یا پارک می بریم. به خوبی شناخته شده است که نوشیدن زیاد مهم است – و بطری های چسبیدن به آن را برای ما آسان می کند: آنها سبک، ارزان هستند و می توان آنها را در انواع شکل ها و اندازه ها خریداری کرد. استفاده از بطری های پت گهگاهی نیز اصلاً مذموم نیست. مشکل: ما بیش از حد از آنها استفاده می کنیم بدون اینکه به آن فکر کنیم و مهمتر از همه، بدون اینکه متوجه باشیم چه تعداد منابع در یک بطری PET وجود دارد. ما داستان زندگی پیچیده و پیچیده این شیء به ظاهر ساده روزمره را نشان می دهیم.

از روغن تا بطری
هنگامی که  نفت در یک پالایشگاه فرآوری می شود. حاوی هیدروکربن هایی است که اساس تولید پلاستیک را تشکیل می دهند که با توجه به کاربرد آن خرید بطری پلاستیکی بسیار زیاد است. در یک فرآیند بسیار پیچیده، پلیمرها – یعنی پلاستیک ها – از هیدروکربن تولید می شوند. اینها ابتدا به دانه های کوچک تبدیل می شوند، که سپس ذوب می شوند و سپس به بطری های پلاستیکی یکنواخت تبدیل می شوند و به تولید کنندگان نهایی مربوطه ارسال می شوند. سپس آنها در نهایت به بطری ها شکل خاص خود را می دهند، آنها را با آب پر می کنند و به سوپرمارکت ها تحویل می دهند، جایی که ما به عنوان مصرف کننده می توانیم آنها را بخریم.

بطری های برگشت پذیر که به درستی دور ریخته شده اند ابتدا به دو دسته قابل استفاده مجدد و یکبار مصرف دسته بندی می شوند. بطری های یک طرفه در حال حاضر اکثر بطری های فروخته شده را تشکیل می دهند. آنها را می توان با علامت بطری و قوطی روی فلش منحنی تشخیص داد. بطری های یکبار مصرف را نمی توان برای بار دوم پر کرد. اگرچه آنها بیشتر بازیافت می شوند و به صورت فیلم یا احتمالاً حتی در بطری های جدید پردازش می شوند، این روش بسیار انرژی بر و انرژی بر است.
بطری های قابل استفاده مجدد سازگارتر با محیط زیست هستند که امروزه بطری پلاستیکی فانتزی بسیار زیادی در بازار عرضه می شود. ساخته شده از ، آنها را می توان تا 25 بار دوباره پر کرد. تنها پس از آن آنها نیز به چرخه بازیافت منتقل می شوند.

بطری پلاستیکی کوچک

طبق اطلاعات رسمی، حدود 80 درصد بطری ها بازیافت می شوند. با این حال، این فقط تعداد بطری های تحویل شده به کارخانه های بازیافت را اندازه می گیرد. آنچه دقیقاً در آنجا برای آنها اتفاق می افتد محاسبه نمی شود. بخش قابل توجهی که بازیافت نمی شود، سفر خود را از طریق اقیانوس آغاز می کند، به عنوان مثال به چین. دقیقاً آنچه در آنجا برای او اتفاق افتاده قابل اثبات نیست. مشخص نیست که آیا بطری ها برای بازیافت پردازش می شوند، سوزانده می شوند یا در دریا دور ریخته می شوند. با این حال، سوزاندن گاز CO2 مخرب آب و هوا و زباله های پلاستیکی در دریا می تواند عواقب مرگباری برای کل اکوسیستم داشته باشد.

با این دانش پیشینه، تصمیم گیری در مورد خرید بیشتر بطری PET و استفاده از بطری نوشیدنی که می تواند در طولانی مدت استفاده شود، آسان تر است. آب لوله کشی معمولاً حتی تمیزتر از آب بطری است. علاوه بر این، مجبور نیست مسافت های طولانی را طی کند. پر شده در یک بطری استیل ضد زنگ، همراه و جایگزین ایده آلی برای آب از پلی اتیلن است.