با کمک باطری ماشین زیتکس در مسابقات رالی اول شوید

باتری های یک ماشین الکتریکی در کارخانه تولید آئودی در بروکسل مونتاژ می شوند، عصر خودروهای برقی در راه است.

اوایل امسال، غول خودروسازی ایالات متحده جنرال موتورز اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2035 فروش مدل های بنزینی و دیزلی را متوقف کند.

باطری ماشین زیتکس یکی از قوی ترین باتری های ماشین تولید شده است که قدرت بالایی دارد.

آئودی، مستقر در آلمان، قصد دارد تا سال 2033 تولید چنین خودروهایی را متوقف کند، بسیاری از شرکت های چندملیتی خودروسازی دیگر نقشه های راه مشابهی را منتشر کرده اند.

ناگهان، کشش‌های خودروسازان بزرگ برای برق‌رسانی ناوگان خود به عجله برای خروج تبدیل می‌شود.

برقی شدن تحرک شخصی در حال افزایش سرعت است به گونه ای که حتی سرسخت ترین طرفداران آن شاید تا چند سال پیش رویای آن را هم نمی دیدند.

در بسیاری از کشورها، دستورات دولت تغییرات را تسریع خواهد کرد.

به گفته مشاور BloombergNEF (BNEF) در لندن، حتی بدون سیاست‌ها یا مقررات جدید، نیمی از فروش جهانی خودروهای سواری در سال 2035 الکتریکی خواهد بود.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در اول ماه مه اعلام کرد، این تبدیل صنعتی عظیم نشان‌دهنده تغییر از یک سیستم انرژی مصرف‌بر سوخت به یک سیستم انرژی با مصرف مواد است.

در دهه‌های آینده، صدها میلیون وسیله نقلیه به جاده‌ها می‌آیند و باتری‌های عظیمی را در خود حمل می‌کنند به برقی رفتن مراجعه کنید و هر یک از این باتری ها حاوی ده ها کیلوگرم مواد است که هنوز استخراج نشده است.

حرکت الکتریکی، نموداری که افزایش پیش‌بینی‌شده فروش خودروهای برقی باتری‌دار را تا سال 2040 نشان می‌دهد.

دانشمندان مواد با پیش‌بینی جهانی تحت سلطه وسایل نقلیه الکتریکی، روی دو چالش بزرگ کار می‌کنند.

یکی این است که چگونه می توان فلزات موجود در باتری ها را که کمیاب، گران یا مشکل ساز هستند، کاهش داد زیرا استخراج آنها هزینه های زیست محیطی و اجتماعی سنگینی را به همراه دارد.

یکی دیگر از این موارد بهبود بازیافت باتری است، به طوری که فلزات با ارزش موجود در باتری‌های مصرف‌شده خودروها می‌توانند به طور موثر مورد استفاده مجدد قرار گیرند.

کواسی آمپوفو، مهندس معدن که تحلیلگر اصلی فلزات و معدن در BNEF است، می‌گوید: «بازیافت نقش کلیدی در این ترکیب بازی خواهد کرد.