با استفاده از گچ حرارتی صنعتی دیگر نگران ترک های دیوار و ساختمان خود نباشید!

گچ به صورت توده نسبتاً بزرگی از معادن گرفته می‌شود که بدون شکستن و آسیاب کردن نمی‌توان آن را برشته کرد و فرآیند خرد کردن آن چندان دشوار نیست و خرد کردن آن نیز به دنبال فرآیند آسیاب است.

سپس الک می شود تا گچ در این حالت برای فرآیند پخت آماده شود.فرآیند آسیاب اغلب برای گچ حرارتی صنعتی حاصل از عملیات برشته کردن انجام می شود، به ویژه گچ SH-a که با دانه های نسبتاً بزرگی که نیاز به آسیاب و الک کردن دارند خارج می شود.
استفاده از گچ حاصل از فرآیند برشته کردن امکان پذیر نیست، زیرا آسیاب مستقیم نارس می شود، بنابراین اغلب برای مدت نسبتاً کوتاهی در انبارها رها می شود و در طی آن به دلیل جذب آب گچ بالغ می شود، بنابراین به گچ تبدیل می شود و به نتیجه می رسد.
متوجه می شویم که گچ حرارتی صنعتی با هیدراته شدن و بازگشت به شکل اولیه سفت می شود.

گچ حرارتی
تعریف گچ حرارتی صنعتی:

[size=18] سنگ گچ حرارتی صنعتی یکی از کانی های رایج خاکی است و به عنوان کانی یا سنگ رسوبی از گسترده ترین کانی های سولفاتی در طبیعت است و معمولاً با سنگ آهک، دولومیت و خاک رس و همچنین در آن یافت می شود.

با ماده معدنی انیدریت – سولفات کلسیم بی آب – تداخل دارد و رنگ آن معمولاً سفید یا خاکستری است و گاهی مایل به قرمز است و گچ در طبیعت یا در سطح زمین یا در اعماق مختلف که ممکن است به بیش از 200 متر برسد یافت می شود.
نام شیمیایی گچ: سولفات کلسیم آبی،
فرمول شیمیایی: CaSO4.2H2O
اجزای تشکیل دهنده سولفات کلسیم
هیدراته: سولفات کلسیم هیدراته حاوی: 79.1 درصد سولفات کلسیم و 20.9 درصد آب وزنی است.
سنگ سنگ گچ حرارتی صنعتی معمولاً حاوی ناخالصی هایی است که مهمترین آنها سیلیس یا ماسه (SiO2) و کربنات کلسیم (CaCO3) است.

استفاده از گچ حرارتی صنعتی در ساخت و ساز به دوران باستان مصر و روم یعنی بیش از 6000 سال قبل از میلاد برمی گردد و اهرام بزرگ ترین شاهد این امر هستند.
برای نشان دادن اهمیتی که گچ در دوران روم از آن برخوردار بود، قوانین خاصی صادر شد که مالکان ساختمان را ملزم می کرد برای جلوگیری از گسترش آتش، دیوارها را با گچ مقاوم در برابر آتش گچ کاری کنند و این نشان می دهد که گذشتگان از خواصی که می دانستند.

گچ به ویژه مقاومت در برابر آتش، همانطور که توسط متخصصان شناخته شده و درک می شود، لذت می برد و علاقه مند به مصالح ساختمانی در زمان ما است.
معروف است که شهر پاریس بر مناطق وسیعی از مواد اولیه گچ سفید بنا شده است و فرانسوی ها از قدیم الایام روش استخراج این مواد خام و ساخت و استفاده از آن در صاف کردن دیوارها را می دانستند و به آن می گفتند. گچ پاریس و گچ حرارتی صنعتی هنوز در سطح جهانی به این نام شناخته می شود.
روش های ساخت گچ در گذشته بدوی بوده است زیرا مواد اولیه در کوره های باز و بدون کنترل دما سوزانده می شد که منجر به تولید گچ با کیفیت پایین شد که از گسترش استفاده از آن کاسته شد.با پیشرفت علمی و فنی روش های جدید ساخت.

گچ حرارتی صنعتی در اواخر قرن نوزدهم کشف شد و یک دوره تجاری جدید بود و به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و صنعت آن به یکی از صنایع اصلی در جهان تبدیل شد.
گچ به طور طبیعی در نتیجه تبخیر مایعات غنی از یون های کلسیم Ca و یون سولفات SO4 رسوب می کند و در طبیعت به اشکال مختلف مانند گچ کریستالی، سوزنی و حجیم یافت می شود.