بازیافت بطری پلاستیکی

اکنون که طبقه‌ بندی زباله در مکان‌ های مختلف اجرا شده است، مفهوم طبقه‌ بندی و درمان زباله‌ ها بیش از پیش روشن می‌ شود. بطری پلاستیکی زباله را به عنوان مثال در نظر بگیرید. بنابراین، قیمت بازیافت بطری پلاستیکی زباله در سال 2020 چقدر است؟ با بازیافت چه کار کنم؟

 

بطری پلاستیکی

 قیمت بازیافت بطری پلاستیکی

قیمت بازیافت بطری پلاستیکی ضایعات مربوط به قیمت محلی است و خرید بطری پلاستیکی بسیار بالا است. قیمت بازیافت بطری پلاستیکی در مکان های مختلف نیز متفاوت است و رنگ و طبقه بندی کیفی بطری پلاستیکی متفاوت است به عنوان مثال برای بطری پلاستیکی شفاف مانند بطری آب معدنی قیمت یکسانی برای بطری وجود ندارد، و قیمت روز با قیمت بازیافت متفاوت است، به این معنی که قیمت ثابتی نیست.

با بازیافت بطری پلاستیکی زباله چه کاری می توان انجام داد؟

1. می توان از آن به عنوان مواد بسته بندی، مایحتاج روزانه، لوازم صنعتی، لوازم منزل و … استفاده کرد. به عنوان مثال، بطری شامپو ساخته شده از پلی اتیلن را می توان بازیافت و به موادی تبدیل کرد، که می تواند به بشکه های شیمیایی تبدیل شود، در فیلم های بسته بندی دمیده شود و به کیسه های بسته بندی تبدیل شوند. پس از بازیافت، PP را می توان به صندلی های پلاستیکی، کیسه های نبافته و سایر کیسه های سازگار با محیط زیست تبدیل کرد.

2. ذوب مجدد پلاستیک های زباله به پلاستیک های بازیافتی کم ارزش. با توجه به ماهیت مواد اولیه، بازیافت زباله پلاستیکی را می توان به دو دسته بازیافت ساده و بازیافت کامپوزیت تقسیم کرد که امروزه در بازار بطری پلاستیکی فانتزی عرضه می شود. بازیافت ساده عبارت است از بازیافت مستقیم انواع پلاستیک های زباله یا استفاده از آنها پس از پردازش ساده. پلاستیک های زباله بازیافت شده با بازسازی ساده با تمیز بودن و ترکیب نسبتاً ساده مشخص می شوند. پلاستیک های بازیافتی با خواص خوب را می توان با فرآیندها و تجهیزات نسبتاً ساده بازیافت کرد و خواص آنها مشابه مواد جدید است و تا حد زیادی می توان از آنها به عنوان مواد جدید استفاده کرد.

بطری پلاستیکی کوچک

3. بازیافت کامپوزیت از ضایعات مخلوط به عنوان ماده خام استفاده می کند و سپس در استفاده از مواد دیگر شرکت می کند. تقریباً تمام پلاستیک های ضایعات ترموپلاستیک، حتی مخلوط با مقدار کمی از پلاستیک های زائد گرما سخت، قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند. به طور کلی، پلاستیک های کامپوزیت بازیافتی ناپایدار هستند و به راحتی شکننده می شوند، بنابراین اغلب برای تهیه محصولات با درجه پایین تر مانند مصالح ساختمانی، پرکننده ها، کیسه های زباله، صندل های متخلخل، کت های بارانی و مواد بسته بندی تجهیزات استفاده می شوند.