اهمیت لباس پزشکی برای هویت شخصی

با توجه به اهمیت لباس برای هویت شخصی، به ویژه در کشوری مانند امارات متحده عربی که دارای لباس ملی سنتی است که شامل ردای سفید (کاندورا) برای مردان و ردای سیاه (ابایا) برای زنان است، ما فرض کردیم که لباس کار پزشکی همچنین نقش بسزایی در شکل گیری هویت حرفه ای دانش آموز خواهد داشت.

به این ترتیب، دانش‌آموزان در اوایل تحصیل خود از اسکراب‌ها استفاده می‌کردند و دریافت می‌کردند و تشویق می‌شدند که در طول چرخش بیمارستان و معاینات بالینی از اسکراب استفاده کنند.

ما به عنوان مربی، تغییری را در رفتار و رفتار دانش‌آموزان در حین پوشیدن گان جراحی یکبار مصرف اسکراب مشاهده کردیم.

ما متذکر شدیم که گروه، به طور کلی، بلافاصله جدی‌تر شد و روی وظایف خود متمرکز شد.

مکالمات و وقفه‌های فردی بسیار کم بود، زیرا به نظر می‌رسید دانش‌آموزان سعی می‌کردند بیشتر شبیه پزشکان رفتار کنند.

از آنجایی که این یک مشاهده کلی بود، ما می‌خواستیم اهمیت بالقوه لباس پزشک بر هویت حرفه‌ای دانشجویان را بیشتر درک کنیم. از دریچه رویکرد هویت اجتماعی، 8، با تجزیه و تحلیل روایات دانشجویان، ما به دنبال بررسی تأثیر بالقوه پوشیدن روپوش پزشکی شیک معرف حرفه پزشکی بر تعامل آنها با بیماران، خود طبقه بندی آنها به عنوان عضوی از جامعه پزشکی بودیم.

و همچنین در مورد هویت فردی آنها به عنوان پزشک. این رویکرد به ما اجازه داد تا پاسخ های دانش آموزان را هم از منظر فردی و هم از منظر گروهی در نظر بگیریم.

یک نظرسنجی کوتاه با سؤالات باز طراحی شده برای ترویج تجزیه و تحلیل بازتابی از تجربیات دانش‌آموزان از پوشیدن اسکراب و اینکه چگونه روپوش پزشکی جدید بر سطح اعتماد به نفس، عملکرد و رفتار آنها و همچنین هویت آنها به عنوان پزشکان آینده تأثیر می‌گذارد (ضمیمه آنلاین 1).

همه 30 دانشجو در KU CMHS به طور هدفمند برای شرکت در مطالعه انتخاب شدند. یک ایمیل مقدماتی با پیوند به پرسشنامه میمون نظرسنجی در مارس 2020 ارسال شد و یک ایمیل یادآوری 1 هفته بعد ارسال شد.

هر سوال نظرسنجی با یک جعبه متن باز با کاراکترهای نامحدود دنبال می شد. داستان نویسی به عنوان وسیله ای برای تشویق درون نگری و خود اندیشی مورد استفاده قرار گرفت.

به‌علاوه، بازتاب‌های روایی می‌تواند به عنوان یک ابزار یادگیری برای حمایت از دانش‌آموزان در هنگام توسعه هویت حرفه‌ای خود عمل کند.9 پرسشنامه ناشناس بود و هیچ اطلاعات شناسایی، به جز جنسیت (مرد یا زن) را شامل نمی‌شد.

همه دانش آموزان رضایت کتبی خود را برای شرکت در مطالعه و نقل قول های خود ارائه کردند. مشارکت داوطلبانه بود و هیچ مشوقی ارائه نکردیم.

  • منابع:
  1. First year medical students’ perceptions of the impact of wearing scrubs on professional identity: a narrative analysis in the United Arab Emirates
  • تبلیغات:
  1. با استفاده از این نوع لباس کار از شر بیماری های پوستی خلاص شوید
  2. دستکشهای جوشکاری تولید شده از نخ کولار
  3. چرا استفاده از لباسهای ورزشی در خارج از زمین مجاز است؟!
  4. مردم چین معتقدند که خوردن خورش زالو باعث تصفیه خون می شود