انواع کاربرد بطری پلاستیکی

بطری‌های PET یعنی بطری‌های پلی اتیلن ترفتالات، بطری‌هایی که معمولاً برای بطری‌سازی آب استفاده می‌شوند، از ماده‌ای ساخته شده‌اند که به جای تجزیه زیستی، نور تخریب می‌شود، به این معنی که در طول زمان تجزیه می‌شود اما هرگز به طور کامل ناپدید نمی‌شود. تقریباً دهه ها طول می کشد تا از بین برود. نتیجه بمب‌های ساعتی متعددی است که در محل‌های دفن زباله ما می‌نشینند، وارد اقیانوس‌های زمین و آب ما و به شکم حیواناتی می‌شوند که در مناطق مربوطه زندگی می‌کنند.

خرید بطری پلاستیکی

برای سخت‌تر و شفاف‌تر کردن پلاستیک استفاده می‌شود، برای سلامتی بسیار خطرناک است و باعث ایجاد بیماری‌های متعدد در انسان و نوزاد می‌شود. استفاده مجدد از بطری ها برای ذخیره آب نیز می تواند باعث بیماری شود زیرا با گذشت زمان تمایل به جمع آوری باکتری ها دارد و عملا غیر قابل استفاده می شود.

ما باید پلاستیک ها را از زندگی خود حذف کنیم وگرنه سیاره می میرد و ما نیز این کار را انجام می دهیم. اگر کاملاً از پلاستیک استفاده می کنیم، پس باید از پلاستیک هایی با کد بازیافت بالا و آنهایی که فاقد هستند استفاده کنیم.

در زیر چند راه برای بازیافت بطری های پلاستیکی آورده شده است.

پایه بشقاب و قاشق

جا ظروف به راحتی ساخته می شود و باعث صرفه جویی در فضا می شود و متحرک است بطری پلاستیکی فانتزی بسیار زیاد در بازار امروزه عرضه می شود. این می تواند یک قفسه افقی روی میز ناهارخوری شما باشد یا می تواند به صورت عمودی در کنار اجاق گاز شما قرار گیرد. سبک است و باعث حفظ محیط زیست نیز می شود. فقط با توجه به اندازه دلخواه حکاکی کنید و از آن استفاده کنید یا آن را به دلخواه تزئین کنید. اینها نیز بسیار بادوام هستند.

قلم و جای ثابت

یک راه آسان برای مرتب نگه داشتن میز، یک بطری پلاستیکی را می توان به اندازه های مختلف برش داد تا خودکار و قیچی شما در جای خود بماند. همچنین می توانید آن را با کاغذهای رنگی یا طرح های قلاب دار تزئین کنید. هیچ کس حتی نمی داند چه چیزی در زیر وجود دارد!

بطری پلاستیکی کوچک

پین های بولینگ کودکان

حالا دیگر لازم نیست نگران صرف پول زیاد برای خرید پین بولینگ گران قیمت و صرف پول و زمان در عرصه بولینگ باشید. با بطری های پلاستیکی می توانید همین کار را در خانه انجام دهید. و نگران شکستن پین ها نباشید. آنها را در خارج یا داخل رنگ آمیزی کنید، نام خود را روی آن قرار دهید یا اگر دوست دارید چهره دشمنان خود را بکشید! فقط بولینگ بگیرید!

کاشت گیاه

این ایده های کاشت بزرگ یا گران نیستند. آنها را وارونه آویزان کنید یا از وسط نصف کنید و روی لبه پنجره خود قرار دهید. روش‌های ابتکاری زیادی برای استفاده از بطری پلاستیکی برای رشد گیاهان در داخل و خارج از خانه وجود دارد که  به علت کاربرد زیاد خرید ظروف پلاستیکی بسیار زیاد شده است. می توانید آنها را روی دیوار خود نصب کنید یا یک باغ هرمی ایجاد کنید، این کار برای پرورش گیاهان کوچک آسان و ایده آل است.

گلدان های خودآبیاری

با قرار دادن نیمه بالایی وارونه در قسمت پایینی پر از آب و گذراندن فتیله از سوراخ هایی که از طریق کلاهک ایجاد شده است، می توانید گلدان پلاستیکی خود آبیاری خود را بسازید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هفته ای یک بار آن را بررسی کنید و مخزن را تخلیه و تمیز کنید و سپس برای یکی دو هفته آینده نگران نباشید.

دیوارهای بطری

این ماده غیر شکننده و مقرون به صرفه را می توان به جای آجر و ملات برای ساخت دیوار استفاده کرد به همین علت کارخانه ظروف پلاستیکی به تولید تعداد بالایی از بطری ها پرداخته است. محکم، ساخت آسان و قوی است، ظاهراً حتی ضد گلوله و زلزله نیز هست. چه راه عالی برای استفاده مجدد از پلاستیک! فقط یک قاب بسازید و حفره ها را با بطری های پلاستیکی پر کنید. گچ برای ظاهری یکنواخت و از خود یک دیوار هیولایی ساخته اید!